رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

ضرورت انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب به مدارس - نمایش محتوای خبر

 

 

ضرورت انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب به مدارس

ضرورت انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب به مدارس

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: انتقال ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس از مهم‌ترین اهداف تشکیل امور تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، جمشید ابوالفتحی در آئین نکوداشت سالروز تاسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: تربیت و بازسازی دانش‌‏آموزان در فضای انقلابی و اسلامی زمینه‌سازی برای ورود نگرش‌‏های دینی و ارزش‌‏های انقلابی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفت‏‌های فرهنگی، سیاسی و ... است.

وی با اشاره به ضرورت شناخت و پرورش استعدادهای دانش‏‌آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی و عاطفی آنان عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‏‌های انقلاب اسلامی در مدارس است.

این مسئول ادامه داد: انگیزه‏‌های انقلابی و اسلامی همراه با شعار مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب هستند، موجب تاسیس این نهاد ارزشمند شده است.

ابوالفتحی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) که میراثی به مانند ادب و تربیت وجود ندارد، اضافه کرد: به عبارت دیگر گران‌بهاترین میراثی که پدران و مادران برای فرزندان خود به ارث می‏‌گذارند، ادب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت کودکان، تاکید کرد: این مهم از دو منظر فردی و اجتماعی قابل بررسی است و باید مورد توجه مسئولان مدارس و اولیاء دانش‌آموزان قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تعلیم و تربیت دینی را محصول فعالیت همه دستگاه‏‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: رسانهها و همه دستگاه‌‏های فرهنگی باید در این زمینه به مدد این نهاد تربیتی و آموزشی بیایند، تا بتوان آموزش و پرورشی پویا، بالنده و با ادبیات فاخر داشت.

ابوالفتحی با اشاره به الگوپذیری دانش‌آموزان از والدین و معلمان آنها افزود: در این راه باید از روش‏‌های مطلوب در پرورش مذهبی و ایجاد انس و معرفت تلاش کرد تا نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد.

وی تربیت را کاری ظریف و حساس دانست و ادامه داد: محبت شاه کلید همه روش‌‏های تربیتی محبت است به گونه‏‌ای که نگرش مثبت فرزندان نسبت به مذهب و دین ریشه در مهر و محبت اولیاء و معلمان آنها دارد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به حساسیت روش الگوپذیری در تربیت قشر دانش‏‌آموز عنوان کرد: دانش‌‏آموزان معلمان خود را بهترین الگوها قرار می‏‌دهند بنابراین معلمان و مسئولان امور تربیتی مدارس باید مواظب باشند، الگوهای شایستهای برای دانش‌‏آموزان خود باشند.

ابوالفتحی با اشاره به نقش روش معرفتی در تربیت قشر دانش‌آموز اظهار کرد: با استفاده از این روش باید کوشید زمینه معرفت و آگاهی را در بین آینده‌سازان جامعه نهادینه کرد.