رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

نمایشگاه بهاره در الیگودرز برگزار نمی‌شود - نمایش محتوای خبر

 

 

نمایشگاه بهاره در الیگودرز برگزار نمی‌شود

نمایشگاه بهاره در الیگودرز برگزار نمی‌شود

رئیس اتاق اصناف الیگودرز گفت: با توجه به مشکلات کسبه الیگودرز امسال نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود.

عزت‌اله جوکار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در الیگودرز به مشکلات کسبه و اصناف الیگودرز اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به رکود بازار و نبود زیرساخت‌های لازم و مکان ثابت جهت نمایشگاه مقرر شد، امسال نمایشگاه بهاره برگزار نشود.

وی افزود: اگر چنانچه واحدهای تولیدی در این شهرستان وجود داشت، بازهم برگزاری نمایشگاه فصلی توجیه‌پذیر بود، اما در حال حاضر با توجه به کاهش توان مالی کسبه اتاق اصناف تصمیم گرفته از برگزاری نمایشگاه بهاره خودداری نماید تا شاید مقداری از مشکلات کسبه در بازار شب عید کاهش یابد.

جوکار به اقدامات صورت گرفته جهت برنامه جایگزین برگزاری نمایشگاه بهاره اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با هدف تنظیم بازار و حمایت از کسبه و مصرف کنندگان به جای برگزاری نمایشگاه بهاره از اجرای طرح فروش فوق‌العاده و حراج‌های فصلی استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا افرادی که متقاضی حراج یا فروش فوق‌العاده هستند، می‌توانند درخواست کتبی خود را به اتاق اصناف تحویل دهند و ضمن هماهنگی با اتحادیه مربوطه در صورت موافقت مجوز لازم صادر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف الیگودرز گفت: در پی‌برگزاری نمایشگاه‌های فصلی همواره از سوی کسبه اعتراضاتی وجود داشت که با اجرای این طرح به نوعی نمایشگاه را به درون بازار انتقال داده‌ایم.

وی به طرح بازاریابی و ساماندهی واحدهای بدون پروانه اشاره نمود و افزود: این طرح به همراه آمارگیری کلی در سطح شهر از اوایل دی‌ماه سال جاری آغاز شده و توسط سه اکیپ آغاز شده است و در حال حاضر هم همه روزه به صورت آنلاین در سمانه اصناف کشور ثبت و رصد می‌شود.

وی با اعلام رضایت از چگونگی انجام این طرح گفت: انتظار داریم تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری این طرح به پایان برسد.

جوکار به طرح تخفیف حق عضویت‌ها و بدهی کسبه اشاره نمود و افزود: این طرح به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد که بر اساس ان کسانیکه حق عضویت و بدهی خود را در این مدت پرداخت نمایند 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف الیگودرز گفت: در جلسه‌ای که به همراه ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین روسای اتحادیه‌ها با سرپرست شهرداری داشته‌ایم، مشکلات و مسائل اصناف مطرح شد.

وی عنوان کرد: یکی از بحث‌هایی که مورد اعتراض ما قرار گرفت تهیه و تدوین دفترچه عوارض کسبی و ساختمان شهرداری بود که در زمان مدیریت شهردار وقت و بدون هماهنگی با اتاق اصناف صورت گرفته است.

وی افزود: البته شهردار و ریاست شورای شهر عنوان داشته‌اند که عوارض سال 95 نسبت به سال جاری کاهش چشمگیری مواجه شده است که امیدواریم این گفته صحت داشته باشد.

جوکار در ادامه مشارکت مردم و به ویژه کسبه و همچنین ارتباط دوسویه با اتاق اصناف را یکی از راههای رفع مشکلات دانست و افزود: با توجه به پایان سال و مشکلات مالی اتاق اصناف انتظار داریم که نسبت به پرداخت حق عضویت سالانه خود دریغ نکنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری لازم است، نظر مثبتی نسبت به کسبه داشته باشد، افزود: کسبه نیز نسبت به پرداخت به موقع عوارض شهرداری جهت تسریع در خدمت‌رسانی به مردم با این نهاد همکاری کنند.