اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | دوشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۶

پایان عملیات بازسازی راه آهن سراسری در محدوده بیشه - سپیددشت لرستان - نمایش محتوای خبر

 

 

پایان عملیات بازسازی راه آهن سراسری در محدوده بیشه - سپیددشت لرستان

پایان عملیات بازسازی راه آهن سراسری در محدوده بیشه - سپیددشت لرستان

عملیات بازسازی راه آهن سراسری تهران جنوب در محدوده ایستگاه بیشه به ایستگاه سپید دشت لرستان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل راه آهن لرستان گفت: برای عملیات بازسازی و بهسازی بلاک بیشه سپید دشت که به مدت 65 روز انجام شد، 200 میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) هزینه شده است.

سیدحسین مرتضوی افزود: عملیات اجرایی در این بلاک یکی از بلاک های پیچیده در شبکه راه آهن بود که از نظر هندسی دارای 33 قوس با شعاع های مختلف 250 الی هزار متر و با توپوگرافی کوهستانی طراحی شده است.

وی گفت: این مسیر ریلی در بخش ابنیه و پل ها دارای 17 دهنه پل بطول 106 متر،10 دهنه تونل به طول پنج هزار و283 متر که طولانی ترین تونل آن یکهزار و 475 متر است.

آقای مرتضوی در مورد کیفیت مصالح به کار رفته در این طرح گفت:عملیات بازسازی ریلهای 18 و 25 متری تراورس های بتنی با کیفیت مطلوب جایگزین ریل های قدیمی شده است.

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: حدود دو هزار و500 متر از عملیات بازسازی بلاک بیشه - سپیددشت با استفاده از ریل های طویل 100 متری انجام شده است.

آقای مرتضوی افزود: عملیات بازسازی خطوط راه آهن موجب افزایش در سرعت قطارها، ایمنی و به تبع آن کاهش زمان طی مسیر، کاهش سوانح احتمالی و کاهش مصرف سوخت و آلودگی صوتی خواهد شد.

155 کیلومتر از راه آهن سراسری تهران جنوب در محدوده لرستان قرار دارد.